Firmaer samt nettsteder du nok bør holde deg unna!

Et svensk firma man bør holde seg langt unna, og andre

(HJEM)

DET ER EN REKKE TING DU BØR HOLDE DEG HELT UNNA - HER ER NOE! DU KAN BLI LURT!

En rekke firmaer over hele Skandinavia Leverer ikke varer og tjenester etter lovens bokstav.
Noen er direkte svindelfirmaer, eller de bare bryter inngåtte kontrakter eller avtaler som er å oppfatte som et kontraktsforhold etter gjeldende lov overfor firmaet. Du vil som oftes kunne regnes som den svakere part. Du blir med andre ord lurt på mer eller mindre lovlig måte!

Mange tar gjerne mot dine ordre og vil gjerne ha pengene dine, men å levere tjenesten eller varen som avtalt kan fort bli vesentlig vanskeligere har erfaring vist helt tydelig. Avbestilling på grunnlag av manglende levering kan bli vesentlig vanskeligere enn å love levering. Når det gjelder varer er det fornuftig å ikke bruke noen dårligere ordning enn kredittkort.

Vær merksom på at reglene i Skandinavia ikke ere helt ulike, men det er helt klare ulikheter også, mens resten av EU kan være en ganske annen ting rent lovmessig, og enda lenger unna kan det være ganske lovløst. Du er herved advart om at handelslover varierer, og inngå aldri noe kontraktsforhold du ikke er helt sikker på at du vet følgende av. Bruk gjerne et kredittkort som garanterer handelen når du betaler, men sjekk alle reglene først. Kontantkort enten det er Visa eller noe annet kan være direkte dumt! Vær klar over at firmaet kan ha innført betingelser som går utenfor vanlige norske lovers rammer. Det kan være ulovlig og av og til straffbart for firmaet, slik at forholdet kan anmeldes til politiet. Husk best mulig dokumentasjon er viktig. Har du fått en to år gammel vare under forutsetning av at den skal være ny og ikke til en spesielt redusert pris, så kan dette være svindel.

Plombering av en vare hvor modell og årstall ikke fremgår uten å bryte et segl, er dette dokumenterbart som forsøk på å skjule svindel.

Hvis du tar en vare på en av eller nebetaling for et beløp rundt kr 5000.- så vil det være meget betenkelig om firmaet søker om en kreditt på ditt navn for en dekning av 20 000,- meget betenkelig, og kan tenkes å være en forberedelse til underslag på din konto. Det er ikke uvanlig at enkelte firmaer har ordnet seg med en fri kundekreditt på en måned, før det løper noen rente eller gebyr.

Inkassofirmaene er ikke langt borte og de får hjelp av politikerne våre! Nå hjelper det ikke stort å protestere mot et krav som ikke har rot i virkeligheten, og stoppe kravet ved å hevde at det er en feil etter lovens bokstav. De kjører på med sine krav og ågerrenter omtrent ustoppelig, og det skjer i flere land rundt oss. Det skjer nok ikke mye før noen av våre nye landsmenn møter opp med noe som smeller for å understreke at det gjelder et av mange falske krav. Den som lever får se hva som skjer fremover...

Vi kommer nærmere tilbake med nye informasjoner om firmaer og virksomheter som våre lesere bør holde seg helt unna. Dette gjelder også firmaer som på en eller annen måte lurer sine kunder etter som vi og andre ser det.

Husk at en muntlig avtale kan være like juridisk bindende for begge parter, men det kan bli problemer med en eventuell bevisførsel. Så en tilbakelevering av vare(r) kan være ugyldig for deg som kunde hvis du ikke får det skriftlig at varen er levert og alle krav frefalt.
På den annen side kan forsøk på tilbakelevering av varer som på en eller annen måte er feil eller upassende være gyldig selv om firmaet nekter å motta returen. Årsaken er at varen(e) har vert lovlig stilt til firmaets rådighet som en juridisk handling med begrunnet årsak. Du bør da ikke beholde varen selv, men deponere den på et sikkert sted som ikke har noen nær tilknytning til deg selv, slik at firmaet ikke kan hevde at du har tatt varen i bruk. og standen på selve varen må selvfølgelig være slik den var da du mottok den, bortsett fra yttre innpakning og eventuelle segl som hindrer inspeksjon.

.............................................................................................................................

HVIS DU ER GAMMEL ELLER UNG ER DET FIRMAER SOM GÅR INN FOR Å SVINDLE DEG!

 VI FINNER DE SOM VIL UTNYTTE DE GAMLE OG SYKE, SOM LAVEST PÅ STIGEN,
NETTOPP FORDI DISSE OFTE HAR REDUSERTE EVNER OG MULIGHETER TIL EGET FORSVAR,
MOT OVERSMARTE LURINGER  -
SELV OM DET FREMSTÅR SOM ET FIRMA ELLER REPRESENTANT FOR ET KJENT FIRMA SÅ KAN DET VÆRE NOE HELT ANNET, LURERE OPPLEGG ENN DET SER UT TIL, OGSÅ I ET BUTIKKLANDSKAP

Hvis du er under 18 år eller yngre har ikke noe firma anledning til å inngå noen avtale med deg uten dine foresattes skriftlige og bevidnede underskrift.
Er du gammel og/eller syk kan du regnes som en ekstra svak og lettpåvirkelig part som eldre ofte blir lurt og svindlet på flere måter. Det er dessverre alt for mange eksempler på oppfinnsomme metoder for å lure samfunnets svake parter. Det er ikke mulig å liste opp alle. Men vær oppmerksom på at mange ringer tilfeldige numre og presenterer seg som noe de ikke er, og forsøker å hale opplysninger ut aqv den oppringte på helt falske grunnlag. Besvar aldri telefoniske forespørsler under noen omstendighet!

Ved salg fra faste utsalg eller boder og lignende steder som stands, i eller utenfor marked av alle slag, skal man være meget oppmerksom på følgende:

1.
Varen forsegles av selgeren slik at man ikke kan oppdage hva du egentlig har fått med deg
2.
Du blir lurt til å underskrive et dokument du ikke forstår at er en form for kontrakt
3.
Prisen på produktet er ikke reell og du blir lurt til å tro at det er et billigtilbud akkurat nå
4.
Avbetaling opprettes selv om du ikke behøver noe slikt og på et mye høyere toppbeløp
5.
Du  blir fratatt normale tilbakeleveringsmuligheter som du ville få i andre butikker
6.
For å få det "gode" tilbudet må du ta med flere varer som liksom blir gratis, uten behov
7.
Ferdig innpakkede produkter som leveres ut etter visning av et rimelig priset produkt
Du kan i veste fall få med deg en innpakket murstein, men det er helst i utlandet.
8.
Ekspeditøren forsvinner med betalingskortet ditt ut av syne! Bruk kredittkort og klag raskt
9.
Du har inntrykk av at du kan få et rentefritt lån uten avgift men har underskrevet på noe annet
10.
Du blir gitt inntrykk av at ekspeditøren kan ordne rabatt på et abonoment og et godt tilbud. men i etterkant forstår du at det var noe helt annet som foregikk. Både yngre og eldre går på

 

RÅTTNE TILBUD        SOM STADIG KOMMER I LIGNENDE FORMER - HOLD DEG UNNA!

Hvis du får et tilbud som ser ut som det er et tilbud fra Google eller lignende, er det ikke sikkert at det er et reelt tilbud, men en annonse som det kan lønne seg å passe seg for!

Vil du ha en gave eller en Mobiltelefom som I-Phone 6 S for 41,- kr eller noe som er for billig til å være tilfelle, så kan du også se at det er svindel. hvis du leser den meget små skriften som ligger utenfor billedrammen. Du binder deg nemlig til å betale mer enn 600 kr i måneden over en ubegrenset tid og lovnaden om at du kan si opp i øpet av 7 dager eller mer kan du ikke regne med er gyldin hvis de alt har fått dataene på ditt betalingskort. Så dette er et varsel om å huske at norsk lovgivning ikke nødvendigvis gjelder et utenlandsk firma selv om du bruker et kredittkort. Du kar selvfølgelig klageanledning, men når forskjellige firmaer bruker dine data omtrent samtidig er det vanskelig å få stoppet effektivt selv om du er rask.

Linken jeg fikk opp er: https://24hourwebshop.com/no/?o=87&r=sc22904960c3d5&a=19&sa=

Bør du ikke forsøke deg på å bruke, da den kan være farlig og hente data fra din maskin!
Hvis jeg forsøkte å logge meg på domenet direkte fikk jeg ikke opp noen side i det hele tatt og det er i seg selv et helt klart faresignal! Ikke la deg lure!  :-D   Det verserter mange slike linker!

TELLIBERRY eller TTELLYBERRY er to sider av minst tre fimaer
Og de fremstår med sine plakater som om de er del av eller veldig nær tilknyttet større teleselskaper som en del av disse, hvilket de ikke er, men de kan likevel selge tjenester fra disse selskapene. Problemet knyttet til dette er at de kan ta langt over kr 500,- for en tjeneste som kan bestilles gratis på nettet med en pris på SIM-kort til kr 30,-
Likevel hevder de at de kan spare kunden for utgifter som i realiteten er helt feil, samt knytte varelevering av for kunbden unyttige varer eller gamle varer til full pris. Tilbakeføring og tilbaklevering av ubrukelige eller for kostbare varrer benektes etter oppkonstruerte regler.
Tellyberry bør du holde deg langt unna for de følger ofte ikke de vanlige lover og regler i handelslovgivningen, så det betyr at du fort kan føle at du blir lurt eller presset til å kjøpe noe du slett ikke trenger eller vil ha til den prisen som forlanges. Vi kan komme til å offentliggjøre mere date om denne sammensetningen som også har utenlandske interesser.

😠
-----------------------------------------------------------

Sappa / Net at Once
Svenske firmaer er ikke nødvendigvis å stole på! Mange regler er anderledes enn de norske, men vi vil likevel fra tid til annen publisere de som utmerker seg ved å være dårlige eller upålitelige, uansett hvilket land de har opprinnelse i. Det som det reageres på er at man har for lang tid tilbake mottatt en ordre som ikke ble gjennomført i det hele tatt ford det ble mer kostbart enn antatt å gjennomføre. Det ble påklaget at vi gjengav feil informasjon, noe som var like feil påstand.
Hoppsan!
Vi har vært i kontakt med Tanumshede Fibernettforening og fått vite at Deres firma (Sappa / Net at Once) har gjort et kontraktsbrudd og ikke vil levere noe etter avtalen. Det vil si at de tegner avtaler om levering og pris men kan likevel nekte å følge opp avtalen! Det medfører unødvendige ekstra kostnader for en rekke kunder som vil ha nettverkstilkopling eller TV-tjenester de leverer inklusive maskinvare.
Sappa / Net at Once er det da all grunn til å advare mot, fordi det er helt umulig å få et godt svar på henvendelser til firmaet, på flere måter. Det gjelder både nevnte forening og oss når vi forsøkte å undersøke hva som egentlig skjer med avtaler her hvor ingenting skjer.

Nå har det dukket opp fler firmaer i Sverige som lover leveringer uten at det hender noe. Ikke betal forskudd på mer enn lommepenger som du har råd til å tape, for det er flere eksempler...

Dette vil vi starte å publisere nå fordi alle bør vite at dette firmaet ikke holder avtaler!
Slike meldinger som dette har vi tidligere publisert på andre nettsteder og det vil vi fortsette med også på våre internasjonale sider.

Dette er en trist sak for et stort antall kunder! Ikke bli en av dem! Å vente uendelig lenge på en levering som kanskje aldri kommer er ikke morsomt.

Det er dessverre bekreftet at andre kunder heller ikke er fornøyde med de produkter dette og andre firmaer tilbyr. Så dette var ikke bare en løs påstand fra denne siden! Men beskyldninger om løgn fra denne siden haglet en tid... Dessverre hadde vi rett, og andre måtte overta.

............................................................................................................

AT TELENOR HAR FORKLARINGSPROBLEMER ER INGEN STOR NYHET

Flere Telenoreide firmaer som Canal Digital og andre er ikke flinke til å følge opp kundene sine når det oppstår problemer. De tar blandt anndet betalt for henvendelser på telefon selv når man vil melde en feil. Dette anser vi som sterkt upassende, og de er vel ikke helt alene om slike ekstrautgifter i tillegg til det abonoment man betaler.

Gamle kunder som hadde nettilgang og nettside via firmaet har mistet både nettsiden og innholdet i den, mange uten å få noe skriftlig varsel. For å undersøke hva som har skjedd med Deres leveranse så krever de betalt av kunden for å finne ut hvilken feil de selv har gjort.

Vær oppmerksom på at femsifrede telefonnumre som oftest koster ekstra, spesielt når det ringes fra mobiltelefon. Noen kunder er ikke oppmerksom på dette!

Telenor er heller ikke flinke til å reparere feil på fastnettet til telefoner, som kan bære både samtaler og data, men så har de fleste flinke reparatørene fått sparken og arbeidet settes bort til diverse firmaer som bare skriver timer og gir beng i resultatet...
Husk at det finnes fortsatt meget gamle kabler med papir-isolasjon på innsiden, som kan slippe inn vann.

............................................................................................................

NETT 1 ER PLAGSOMT DÅRLIG! SENERE KJENT SOM ICE-NET I NORGE..

NET 1 i Sverige er under undersøkelse for å finne ut om de faktisk selger produkter de ikke vil eller kan levere men gjerne vil ha betalt for. Avdelingen i Norge har også hatt en del meget misfornøyde kunder hvor levering ettter lovnader har uteblitt eller ikke stått til granskning av kvalitet.

NET1 er et problemfirma både i Sverige og Norge. De fakturerer gjerne tjenester som de ikke er i stand til å levere og vet at de ikke kan levere heller. Avbestilling av tjenesten glemmer de ofte helt og fortsetter å fakturere en tjeneste som de hverken kan eller vil levere. Det oppfattes av de fleste som ganske ugreit. Kunden blir ofte lurt til å kjøpe ekstrautstyr som senere ikke kan leveres tilbake eller erstattes selv om produktet er ubrukelig. Kunden må kalkulere med at ubegrunnede krav sendes til inkasso. Noe som dette er vel knapt lovlig noe sted i Skandinavia, men det bryr de seg lite om også i Norge.
De vil ofte gjerne ha betalt for tjenester de ikke er i stand til å levere. Enkelte plasser er det bedre etter hvert, eller man forsøker å kompensere prisen på det som ikke leveres.

Selv om de utmerket vet at de ikke leverer noen brukbar tjeneste i det hele tatt i bestemte områder, så vil de gjerne ha betalt for det de vet at de ikke leverer. Så å avbestille en tjeneste som ikke fungerer gjør ikke noe som helst inntrykk. De vil fortsatt ha betalt for det de hverken kan eller vil levere. Årsakene kan være flere. Dette er en helt unødvendig plage for mange kunder når de påstår at det er dekning i et område som er helt uten.

De forlager altså betaling for tjenester de ikke kan eller vil levere på tross av at de påstår at de har full dekning på steder det blir referert til. Om dette blir noe bedre med telefontjenester på mobilnettet gejenstår å bevise. Rådet er å ikke stole på noen av disse firmaene!

Dette har forekommet hos norske kunder også, samme firma men litt annet navn.

Nå tilbyr de enda bedre tjenester til enda bedre priser, sier de, men rådet er fortsatt å ikke stole helt på dem, ikke bestill en jævla skit fra denne firmagruppen!

(Hvis du ikke har et lønnlig ønske om å bli lurt!)

Vi kommer tilbake til dette, hvilket vi har gjort, uten å få noen beklagelse fra firmaet. Beklagelsen mangler helt fortsatt til mange av kundene! Og noen får fortsatt inkassokrav.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

POSTMARERITT!

Postens leveringstjeneste har vokst seg stor over hele Skandinavia som en delvis statlig bedrift.

Det som er et faktum er at levering direkte med bil til en addresse enten det er et firma eller en privatperson kan være så vanskelig at nærmere 90% av leveransene ikke skjer eller det er andre produksjonsfeil som de kaller det.

De kan påstå at de har forsøkt å levere på en adresse de beviselig ikke har vært på, noe som skjer altfor ofte på tross av at man kan følge sendingen på nettet, så ender den opp på feil sted som ofte er et postkontor i stedet for adressen. I dag endte en sending med at varebilen kjørte opp til adressen for så å forsvinne uten å levere noe, men greide nesten å få med seg en parkert bil når den rygget. Det utleverte telefonnummeret ble ikke tatt i bruk. Men SMS greide de å sende før utkjøringen.

Gjentatte klager gjennom mange år (tiår) ser ikke ut til å ha noen merkbar effekt. Dette gjelder både innenlands og utenlands sendinger. Er det noe rart at man forsøker å bruke postens tjenester så lite som mulig? De er jo ikke akkurat gratis heller med stadige prisøkninger for dårlige tjenester. Det er virkelig et trist kapittel som ikke ser ut til å bedre seg mye!

Postleveringen har ikke blitt mye bedre på tross av at mange har sendt en rekke klager.
Levering via bensinstasjoner fungerer på et vis men leveringsmeldinger om at sendingen er tilgjengelig kan mangle helt eller delvis og heller ikke leveringssøk behøver å fungere..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

RENE SVINDELFIRMAER OG NOEN I GRÅSONEN

Hold deg helt unna rene svindelfirmaer som lover gull og grønne skoger. Er det for bra til å være sant så er det oftest helt usant! Undersøk om firmaet før du kjøper eller bestiller...

Vit at Microsoft aldri ringer direkte til forbrukere. Det er svindel! Men det  skjer fortsatt. Andre telefonhenvendelser med tilbud om investeringsløsninger er nesten alltid svindel, spesielt hvis de ber deg om å logge på din datamaskin! Stol ikke på noen som ringer og utgir seg for å være en myndighetsperson. Legg på røret med en gang du hører den ukjente stemmen.

Om noen skulle ringe deg og presentere seg som Politi så ikke oppgi personnummer, adresse, passord, eller noen kontonummer. Husk at disse er mestere i overtalelse, så ved den minste mistanke legger du bare telefonen på. Ringer vedkommende tilbake så svar at du vil ringe vedkommende opp selv. Hvis du får noe nummer ringer du politiets sentralbord og spør om nummeret tilhører dem, mern gir fortsatt ikke noen av de nevnte opplysningene annet enn eventuelt eget telefonnummer.

Det er ikke lenge siden telefonen glødet fra diverse land med tilbud som var ren svindel.
Det var senest i dag fra utlandet.

Det har dukket opp en rekke kopifirmaer på nettet og til og med banker, så dobbeltsjekk adressen til stedet du bruker, ellers kan det bli kostbart!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En rekke firmaer vil gjerne reparere data-maskinen din over nettet for en skjult pris som ser ut til å være gratis, men det er så vanskelig å skille mellom de som tilbyr en reell tjeneste og svindelfirmaene at det anbefales å ikke gå på noen av disse tilbudene enten på nett eller via telefon!

Telefon fra Microsoft! Eller andre større samt offentlige virksomheter Mikrosoft er et firma som aldri ringer kunder uoppfordret, så alle henvendelser på telefon eller data om at det er en henvendelse fra vedkommende firma så regn med at det helt sikkert er svindel på en eller annen måte selv om det virker overbevisende. Det aller beste er bare å kutte kontakten straks, og uten opphold. Hold deg også unna firmaer som ber deg om å ringe tilbake til et telefonnummer du ikke er godt kjent med. La deg aldri oppfordre til å starte datamaskinen din! Det kan koste deg dyrt!

Hverken politi eller bank vil ringe deg for å få dine informasjoner. Legg på med en gang!

I det siste er det både reklame på diverse media som datamaskiner samt telefonopprigninger til diverse mennesker som man vil forsøke å svindle i større eller mindre grad. Det er forretningdforslag eller investeringer som ikke skal koste deg en krone. Uansett er det ikke gratis og det er dumt å involvere seg med et av disse selskapene.
Et av selskapene garanterer at du blir milionær på kort tid. Selv de mest seriøse tilbyr investerings kontrakter med et investeringsfirma uten noen virkelig garanti for at det er sant. Men et av dem eksisterer faktisk men eret dårlig sted å investere noe som helst da det finnes investeringsfirmaer som gir bedre effektiv rente. Summen av det hele er: Hold deg unna!
----------------------------------------------------------

Vi gransker for tiden en rekke klager over Telia.
http://www.normann.org/?part_id=70250&post_id=23728&action=view_comments
 Dette ser ut til å ha bedret seg.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SIBA
Har stillt dårlig i en rekke handler både over disk og på nettet ved at de ikke leverer komplette varer eller varer med mangler av forskjellig slag. Selv på nett kan man oppleve at varer bestilt på nett plutselig ikke kan leveres etter at handlen er avgjort og betalt. Man kan bli tilbudt en annen tilbakelevert vare som ny, men den kan bære preg av å være brukt på flere måter inklusive redusert garanti fra produsenten. Det hjelper lite å klage for de ser seg ikke i stand til å kunne gjøre noe ved handelen selv om helt ny vare kunne vært kjøpt billigere og ubrukt i et annet firma.

FIRMAET ER NÅ OVERTATT AV ET ANNET FIRMA I NORGE OG DET FUNGERER...
Dette er nok et problem som vil føre at de selges til et annet firma, eller går sammen med et annet selskap både i Norge og i Sverige. Så det anbefales at man vurderer grundig eventuelle kjøp ganske alvorlig, for det kan ikke påregnes at en eventuell prisreduksjon står i forhold til de problemer som følger med en handel. De som har penger eller andre verdier til gode kan miste disse selv om det styres av en bank. (Selv om du er medlem!)

SIBA er i Norge slått sammen med et annet firma. Vær klar over at samme eiere figurerer med et annet salgsfirma i Sverige.
---------------------------

IDENTITET ER ET VIKTIG EIE FOR HVER ENKELT, SÅ IKKE LA NOEN OVERTA DIN!
Husk at mange er ute etter din identitet på mer eller mindre smarte måter du ikke kan tenke deg uten videre. Politiet stiller ikke opp uten videre selv om din identitet misbrukes. Varer kan kjøpes i din regning og ditt hus eller leilighet kan belånes uten at du vet noe om det. Bankkort kan bestilles med din identitet og lån kan opprettes. Det vil si at du kan bli intet mindre enn helt blakk og enda skylde penger, uten at du kommer deg ut av det. Oppgi aldri noen av dine data til noen som påstår at de er politi eller annen offentlig person! Oppbevar aldri bankkort eller førerkort og andre identitetspapirer i en løs veske eller lomme som er lett tilgjengelig. Selv et brev med ditt navn og adresse samt nøkler kan gjøre deg til gjelds-slave.

For enkelte blir det fristende å selv kjøpe seg en ny identitet, for ofte er rettsapparatet og politiet seinere enn sirup, for de som får stjålet sin identitet...
Så ta vare alle dine papirer og detaljer samt data så ingen kan utgi seg for å være deg...
---------------------

Oppdatert 13/02-2019.

So hold your horses!  🤭

MOBILTELEFON OG LURERI - Vi lurer på om Telia er luringer

Noen kunder raporterer at de har fått en prisøkning på omtrent 100% på et abonement som er overført fra en annen leverandør med lovnad om at det skal bli en fordel for kunden.
Føler du deg lurt av Telia?

Se mer på denne linken:

http://www.normann.org/?part_id=70250&post_id=23728&action=view_comments

Klikkpå linken eller kopier den inn i nettleseren, det er ditt valg.

Mange kunder av Tele2 som hadde en uoppsigelig avtale som ble overtatt av Telia har oppdaget at avtalen er endret. Hvor mye er da en uoppsigelig avtale verd?
Svaret er nok bare litt...

__________________
VI KAN IKKE LENGER ANBEFALE
Registrar: DOMENESHOP AS
da de ikke følger opp avtaler om eierskifte eller overføring av domene. Vi kan med andre ord ikke lenger si at de er det minste pålitelige!

__
DAB-radioer mottas for langsom forbrenning eller annen destruktiv ødeleggelse slik at noen kan forstå at destruksjon av FM-radioer er et økologisk problem for alle, også utenfor Norge!
---

 

 

 

Skriv en kommentar: (Klikk her)

123hjemmeside.no
Antall tegn tilbake: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

16.09 | 10:47
DAB-SKANDALE I NORGE har mottatt 1
14.02 | 23:29
Vesentlig GAMLE foto har mottatt 1
Du liker denne siden