Firmaer samt nettsteder du nok bør holde deg unna!

Et svensk firma man bør holde seg langt unna, og noen andre

(HJEM)

DET ER EN REKKE TING DU BØR HOLDE DEG HELT UNNA - HER ER NOE

En rekke firmaer over hele Skandinavia Leverer ikke varer og tjenester etter lovens bokstav.
Noen er direkte svindelfirmaer, eller de bare bryter inngåtte kontrakter eller avtaler som er å oppfatte som et kontraktsforhold etter gjeldende lov. Du blir med andre ord lurt på mer eller mindre lovlig måte!

Vær merksom på at reglene i Skandinavia ikke ere helt ulike, mens resten av EU kan være en ganske annen ting rent lovmessig, og enda lenger unna kan det være ganske lovløst. Du er herved advart om at handelslover varierer, og inngå aldri noe kontraktsforhold du ikke er helt sikker på at du vet følgende av. Bruk gjerne et kredittkort som garanterer handelen når du betaler, men sjekk reglene først. Kontantkort enten det er Visa eller noe annet kan være direkte dumt!

Inkassofirmaene er ikke langt borte og de får hjelp av politikerne våre! Nå hjelper det ikke stort å protestere mot et krav som ikke har rot i virkeligheten, og stoppe kravet ved å hevde at det er feil etter lovens bokstav. De kjører på med sine krav og ågerrenter omtrent ustoppelig, og det skjer i flere land rundt oss. Det skjer nok ikke mye før noen av våre nye landsmenn møter opp med noe som smeller for å understreke at det gjelder et av mange falske krav. Den som lever får se hva som skjer...

Vi kommer nærmere tilbake med nye informasjoner om firmaer og virksomheter som våre lesere bør holde seg helt unna. Dette gjelder også firmaer som på en eller annen måte lurer sine kunder etter som vi og andre ser det.

.............................................................................................................................

RÅTNE TILBUD

Hvis du får et tilbud som ser ut som det er et tilbud fra Google er det ikke sikkert at det er et reelt tilbud men en annonse som det kan lønne seg å passe seg for!

Vil du ha en gave eller en Mobiltelefom som I-Phone 6 S for 41,- kr så kan du se at det er svindel hvis du leser den meget små skriften som ligger utenfor billedrammen. Du binder deg nemlig til å betale mer enn 600 kr i måneden over en ubegrenset tid og lovnaden om at du kan si opp i øpet av 7 dager eller mer kan du ikke regne med er gyldin hvis de alt har fått dataene på ditt betalingskort. Så dette er et varsel om å huske at norsk lovgivning ikke nødvendigvis gjelder et utenlandsk firma selv om bu bruker et kredittkort.

Linken jeg fikk opp er: https://24hourwebshop.com/no/?o=87&r=sc22904960c3d5&a=19&sa=

Hvis jeg forsøkte å logge meg på domenet direkte fikk jeg ikke opp noen side i det hele tatt og det er i seg selv et faresignal! Ikke la deg lure!  :-D

-----------------------------------------------------------

Sappa / Net at Once
Svenske firmaer er ikke nødvendigvis å stole på! Mange regler er anderledes enn de norske, men vi vil likevel fra tid til annen publisere de som utmerker seg ved å være dårlige eller upålitelige, uansett hvilket land de har opprinnelse i.
Hoppsan!
Vi har vært i kontakt med Tanumshede Fibernettforening og fått vite at Deres firma (Sappa / Net at Once) har gjort et kontraktsbrudd og ikke vil levere noe etter avtalen. Det vil si at de tegner avtaler om levering og pris men kan likevel nekte å følge opp avtalen! Det medfører unødvendige ekstra kostnader for en rekke kunder som vil ha nettverkstilkopling eller TV-tjenester de leverer inklusive maskinvare.
Sappa / Net at Once er det all grunn til å advare mot fordi det er helt umulig å få et godt svar på henvendelser til firmaet på flere måter. Det gjelder både nevnte forening og oss når vi forsøker å undersøke hva som egentlig skjer med avtaler hvor ingenting skjer.

Dette vil vi starte å publisere nå fordi alle bør vite at dette firmaet ikke holder avtaler!
Slike meldinger som dette har vi tidligere publisert på andre nettsteder og det vil vi fortsette med også på våre internasjonale sider.

Dette er en trist sak for et stort antall kunder! Ikke bli en av dem!

Det er dessverre bekreftet at andre kunder heller ikke er fornøyde med de produkter dette firmaet tilbyr. Så dette var ikke bare en løs påstand fra denne siden! Men beskyldninger om løgn haglet en tid...

............................................................................................................

AT TELENOR HAR FORKLARINGSPROBLEMER ER INGEN STOR NYHET

Flere Telenoreide firmaer som Canal Digital og andre er ikke flinke til å følge opp kundene sine når det oppstår problemer. De tar blandt anndet betalt for henvendelser på telefon selv når man vil melde en feil. Dette anser vi som sterkt upassende, og de er vel ikke helt alene om slike ekstrautgifter i tillegg til det abonoment man betaler.

Gamle kunder som hadde nettilgang og nettside via firmaet har mistet både nettsiden og innholdet i den, mange uten å få noe skriftlig varsel. For å undersøke hva som har skjedd med Deres leveranse så krever de betalt av kunden for å finne ut hvilken feil de selv har gjort.

Vær oppmerksom på at femsifrede telefonnumre som oftest koster ekstra, spesielt når det ringes fra mobiltelefon. Noen kunder er ikke oppmerksom på dette!

Telenor er heller ikke flinke til å reparere feil på fastnettet til telefoner, men så har de fleste flinke reparatørene fått sparken og arbeidet settes bort til diverse firmaer som bare skriver timer og gir beng i resultatet...

............................................................................................................

NETT 1 ER PLAGSOMT DÅRLIG!

NET 1 i Sverige er under undersøkelse for å finne ut om de faktisk selger produkter de ikke vil eller kan levere men gjerne vil ha betalt for. Avdelingen i Norge har også hatt en del meget misfornøyde kunder hvor levering ettter lovnader har uteblitt eller ikke stått til granskning av kvalitet.

NET1 er et problemfirma både i Sverige og Norge. De fakturerer gjerne tjenester som de ikke er i stand til å levere og vet at de ikke kan levere. Avbestilling av tjenesten glemmer de ofte helt og fortsetter å fakturere en tjeneste som de hverken kan eller vil levere. Det oppfattes av de fleste som ganske ugreit. Kunden blir ofte lurt til å kjøpe ekstrautstyr som senere ikke kan leveres tilbake eller erstattes selv om produktet er ubrukelig. Kunden må kalkulere med at ubegrunnede krav sendes til inkasso. Noe som dette er vel knapt lovlig noe sted i Skandinavia, men det bryr de seg lite om.

Selv om de utmerket vet at de ikke leverer noen brukbar tjeneste i det hele tatt, så vil de gjerne ha betalt for det de vet at de ikke leverer. Så å avbestille en tjeneste som ikke fungerer gjør ikke noe som helst inntrykk. De vil fortsatt ha betalt for det de hverken kan eller vil levere.

De forlager altså betaling for tjenester de ikke kan eller vil levere på tross av at de påstår at de har full dekning på steder det blir referert til. Om dette blir noe bedre med telefontjenester på mobilnettet gejenstår å bevise. Rådet er å ikke stole på noen av disse firmaene!

Dette har forekommet hos norske kunder også, samme firma men litt annet navn.

Nå tilbyr de enda bedre tjenester til enda bedre priser, sier de, men rådet er fortsatt å ikke stole på dem, ikke bestill en jævla skit fra denne firmagruppen!

(Hvis du ikke har et lønnlig ønske om å bli lurt!)

Vi kommer tilbake til dette, hvilket vi har gjort, uten å få noen beklagelse fra firmaet.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

POSTMARERITT!

Postens leveringstjeneste har vokst seg stor over hele Skandinavia som en delvis statlig bedrift.

Det som er et faktum er at levering direkte med bil til en addresse enten det er et firma eller en privatperson kan være så vanskelig at nærmere 90% av leveransene ikke skjer eller det er andre produksjonsfeil som de kaller det.

De kan påstå at de har forsøkt å levere på en adresse de beviselig ikke har vært på, noe som skjer altfor ofte på tross av at man kan følge sendingen på nettet, så ender den opp på feil sted som ofte er et postkontor i stedet for adressen. I dag endte en sending med at varebilen kjørte opp til adressen for så å forsvinne uten å levere noe, men greide nesten å få med seg en parkert bil når den rygget. Det utleverte telefonnummeret ble ikke tatt i bruk. Men SMS greide de å sende før utkjøringen.

Gjentatte klager gjennom mange år (tiår) ser ikke ut til å ha noen merkbar effekt. Dette gjelder både innenlands og utenlands sendinger. Er det noe rart at man forsøker å bruke postens tjenester så lite som mulig? De er jo ikke akkurat gratis heller med stadige prisøkninger for dårlige tjenester. Det er virkelig et trist kapittel som ikke ser ut til å bedre seg mye!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

RENE SVINDELFIRMAER OG NOEN I GRÅSONEN

Hold deg helt unna rene svindelfirmaer som lover gull og grønne skoger. Er det for bra til å være sant så er det oftest helt usant!

Vit at Microsoft aldri ringer direkte til forbrukere. Det er svindel!

Om noen skulle ringe deg og presentere seg som Politi så ikke oppgi personnummer, adresse eller noen kontonummer. Husk at disse er mestere i overtalelse, så ved den minste mistanke legger du bare telefonen på. Ringer vedkommende tilbake så svar at du vil ringe vedkommende opp selv. Hvis du får noe nummer ringer du politiets sentralbord og spør om nummeret tilhører dem, mern gir fortsatt ikke noen av de nevnte opplysningene annet enn eventuelt eget telefonnummer.

Det har dukket opp en rekke kopifirmaer på nettet og til og med banker, så dobbeltsjekk adressen til stedet du bruker, ellers kan det bli kostbart!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En rekke firmaer vil gjerne reparere maskinen din over nettet for en skjult pris som ser ut til å være gratis, men det er så vanskelig å skille mellom de som tilbyr en reell tjeneste og svindelfirmaene at det anbefales å ikke gå på noen av disse tilbudene enten på nett eller via telefon!

Telefon fra Microsoft! Dette er et firma som aldri ringer kunder uoppfordret, så alle henvendelser på telefon eller data om at det er en henvendelse fra vedkommende firma så regn med at det helt sikkert er svindel på en eller annen måte selv om det virker overbevisende. Det aller keste er bare å kutte kontakten straks og uten opphold. Hold deg også unna firmaer som ber deg om å ringe tilbake til et telefonnummer du ikke er godt kjent med.

I det siste er det både reklame på diverse media som datamaskiner samt telefonopprigninger til diverse mennesker som man vil forsøke å svindle i større eller mindre grad. Det er forretningdforslag eller investeringer som ikke skal koste deg en krone. Uansett er det ikke gratis og det er dumt å involvere seg med et av disse selskapene.
Et av selskapene garanterer at du blir milionær på kort tid. Selv de mest seriøse tilbyr investerings kontrakter med et investeringsfirma uten noen virkelig garanti for at det er sant. Men et av dem eksisterer faktisk men eret dårlig sted å investere noe som helst da det finnes investeringsfirmaer som gir bedre effektiv rente. Summen av det hele er: Hold deg unna!
----------------------------------------------------------

Vi gransker for tiden en rekke klager over Telia.
http://www.normann.org/?part_id=70250&post_id=23728&action=view_comments

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SIBA
Stiller stiller dårlig i en rekke handler både over disk og på nettet ved at de ikke leverer komplette varer eller varer med mangler av forskjellig slag. Selv på nett kan man oppleve at varer bestilt på nett plutselig ikke kan leveres etter at handlen er avgjort og betalt. Man kan bli tilbudt en annen tilbakelevert vare som ny, men den kan bære preg av å være brukt på flere måter inklusive redusert garanti fra produsenten. Det hjelper lite å klage for de ser seg ikke i stand til å kunne gjøre noe ved handelen selv om helt ny vare kunne vært kjøpt billigere og ubrukt i et annet firma.
Dette er nok et problem som vil føre at de selges til et annet firma, eller går sammen med et annet selskap både i Norge og i Sverige. Så det anbefales at man vurderer grundig eventuelle kjøp ganske alvorlig, for det kan ikke påregnes at en eventuell prisreduksjon står i forhold til de problemer som følger med en handel. De som har penger eller andre verdier til gode kan miste disse selv om det styres av en bank. (Selv om du er medlem!)

SIBA er i Norge slått sammen med et annet firma. Vær klar over at samme eiere figurerer med et annet salgsfirma i Sverige.
---------------------------

IDENTITET
Husk at mange er ute etter din identitet på mer eller mindre smarte måter du ikke kan tenke deg uten videre. Politiet stiller ikke opp uten videre selv om din identitet misbrukes. Varer kan kjøpes i din regning og ditt hus eller leilighet kan belånes uten at du vet noe om det. Bankkort kan bestilles med din identitet og lån kan opprettes. Det vil si at du kan bli intet mindre enn helt blakk og enda skylde penger, uten at du kommer deg ut av det. Oppgi aldri noen av dine data til noen som påstår at de er politi eller annen offentlig person! Oppbevar aldri bankkort eller førerkort og andre identitetspapirer i en løs veske eller lomme som er lett tilgjengelig. Selv et brev med ditt navn og adresse samt nøkler kan gjøre deg til gjelds-slave.

For enkelte blir det fristende å selv kjøpe seg en ny identitet, for ofte er rettsapparatet og politiet seinere enn sirup, for de som får stjålet sin identitet...
---------------------

Oppdatert 10/06-2016.

So hold your horses!

MOBILTELEFON OG LURERI - Vi lurer på om Telia er luringer

Noen kunder raporterer at de har fått en prisøkning på omtrent 100% på et abonement som er overført fra en annen leverandør med lovnad om at det skal bli en fordel for kunden.
Føler du deg lurt av Telia?

Se mer på denne linken:

http://www.normann.org/?part_id=70250&post_id=23728&action=view_comments

Klikkpå linken eller kopier den inn i nettleseren, det er ditt valg.

Mange kunder av Tele2 som hadde en uoppzsigelig avtale som ble overtatt av Telia har oppdaget at avtalen er endret. Hvor mye er da en uoppsigelig avtale verd?

__________________
VI KAN IKKE LENGER ANBEFALE
Registrar: DOMENESHOP AS
da de ikke følger opp avtaler om eierskifte eller overføring av domene. Vi kan med andre ord ikke lenger si at de er det minste pålitelige!

__
DAB-radioer mottas for langsom forbrenning eller annen destruktiv ødeleggelse slik at noen kan forstå at destruksjon av FM-radioer er et økologisk problem for alle, også utenfor Norge!
---

 

 

 

Skriv en kommentar: (Klikk her)

123hjemmeside.no
Antall tegn tilbake: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

16.09 | 10:47
DAB-SKANDALE I NORGE har mottatt 1
14.02 | 23:29
Vesentlig GAMLE foto har mottatt 1
Du liker denne siden