VELKOMMEN TIL OPPSALGRENDA
Oppsalgrenda Borettslag består av 16 rekkehus bygget i tre. Husrekkene inneholder fra 4 til 6 boenheter med tilsammen 74 boenheter. Hver boenhet er fordelt over to etasjer, noen med tillegg av kjeller, og noen endeseksjoner med tilbygg. Husene ble ferdigtilt i 1954. Adressen er Kampheimveien 21 til 51. Borettslaget grenser til Østmarka, noe uteområdet bærer preg av med stor naturtomt og mange flotte furu- og grantrær. 

NYTT I OPPSALGRENDA APRIL/MAI 2018
Les siste Nytt i Oppsalgrenda HER

 

HØSTDUGNAD FRA 25.- TIL 28. OKTOBER
Årets høstdugnad avholdes siste helgen i oktober. Hovedfokus denne gangen er klipp og vedlikehold av hekker, trær og andre vekster langs borettslagets grense ut mot Kampheimveien, Villbergveien, Oppsaltoppen og Hellerudveien.

Varme pølser og kaldt drikke serveres lørdag 27.10 kl 15:00 på tunet 37/29/41.

Containere blir satt ut torsdag 25.10, og hentet mandag 29.10.
Det er viktig at det kun kastes godkjent avfall i containerne. Vi må også sørge for at det ikke stikker grener eller andre gjenstander mer enn en halv meter over kanten på containeren. Regningen for feil blir belastet oss.

Hva kan kastes i containeren?
Stein, jord, løv, papir, plast, glass, metall, klær, leker, treverk, etc. 

Hva kan IKKE kastes i containeren?
Elektrisk avfall: som kjøleskap, vaskemaskin, hårføner, tv-skjermer og andre elektriske artikler.
Farlig avfall: som maling, lim, lakk, spraybokser, oljeavfall og lignende.
Annet avfall: som gips, sponplater, impregnert treverk og dekk.

Avfall som ikke kan kastes i containeren kan leveres gratis til en miljøstasjon.

VIKTIGE DATOER
25.10.2018 Høstdugnad.
18.04.2018 Generalforsamling i storsalen, Oppsal samfunnshus, kl 18:00.
02.05.2018 Oslo kommune utfører vårrengjøring av gatene på Oppsal.
03.05.2018 Vårdugnad. 

 

SISTE NYTT OM RØR OG STOPPEKRANER
Vi vil oppdatere likelydende status her på oppsalgrenda.no og på Oppsalgrenda Facebook. 

SPØRSMÅL KAN RETTES TIL:
Jon Reidar Selsaas (konsulent) E-post: jon.reidar@selsaas.org Mobil: 911 40 407
Truls Leenborg Haugen (styret) E-post: leenborg@online.no Mobil: 901 01 917

Arbeidet et delt i 2 prosjekter, rørfornyelse og bytte av stoppekraner

5.juni 16:00 MINIDUNAD FOR HUSREKKENE 21 – 39, ONSDAG 6. JUNI
Det blir satt ut kontainer utenfor Kampheimveien 35, onsdag 6. juni, som kan benyttes til opprydding av hageavfall mm etter gravearbeidene i forbindelse med bytte av stoppekraner. Kontaineren blir stående fra onsdag formiddag til fredag formiddag.

9. mai kl 15:30 OPPRYDDING ETTER GRAVEARBEIDENE
Det vil bli ryddet opp etter all gravingen i forbindelse med skifte av stoppekraner. Vi skal ta en befaring etter gravearbeidene er ferdige neste uke og komme med en plan for hvordan og når det skal gjøres.

Mandag 7. mai kl 22:15
Kampheimveien 25: I morgen skiftes stoppekranen hos dere og vannet stenges av i noen timer. Dere skal ha fått lapp om dette. Samtidig vil de fornye en liten del av utslagsrøret og så er de ferdige. Altså ingen behov for mobilt toalett i to døgn hos dere.

Lørdag 5 mai, kl 17:30
Kampheimveien 39: Dere slipper billig unna. Det blir rørfornying på mandag 7 mai og dere kan ikke bruke avløpet fra kl 09 til 12 den dagen, men så er de ferdige.
De tar også stoppekranen utenfor 39A på mandag så da blir det graving der.

Kampheimveien 25: De skal starte med graving for stoppekraner på mandag 7 mai og i den forbindelse finner de mer ut om hva som skal skje med rørfornyingen også. Jeg kommer tilbake til dette senere.

Fredag 4. mai kl 12:45
Rørfornying i nr 31 er ferdig. Dere kan bruke avløp som normalt fra nå av.

2. mai kl 16:15 RØRFORNYELSEN GÅR ETTER PLANEN 
Kampheimveien 31 - kan IKKE bruke avløpet fra torsdag kl 0800 til fredag kl 1500!
Kampheimveien 33 - kan IKKE bruke avløp fram til torsdag kl 1500!

27. april kl 15:30 RØRFORNYELSE
Nr 23,27,29,35,37 er ferdig rehabilitert.

TIDSPLAN REHABILITERING AV RØR:
Kampheimveien 25: 7.- 8. mai (Datoen er usikker, kan bli flyttet).
Kampheimveien 33: 2.- 3. mai.
Kampheimveien 31: 3.- 4. mai. (Her trenger etreprenør tilgang til en bolig onsdag 2. mai for å filme innsiden av rørene. Er noen hjemme på dagtid?)
Kampheimveien 39: 7.- 8. mai.

SKIFTE AV STOPPEKRANER
Alle stoppekraner er planlagt skifetet i løpet av uke 18 og 19.
Her må entreprenøren først grave seg ned og lokalisere de gamle stoppekranene. Deretter gir de beskjed til berørte beboere med lapp på døren, vanligvis ca kl 15 dagen før utskiftingen utføres. Beboerne vil da være uten vann noen timer på dagtid påfølgende dag. Dersom noen har behov for lengre tid mellom varsel og utskifting må det gis beskjed til Jon Reidar.

Kampheimveien 29: Ferdig.
Kampheimveien 31: Planlagt mandag 30 april.

26. april kl 09:30: Nr 37 trenger ikke fornying allikevel og kan derfor bruke avløp som normalt både torsdag og fredag. Det kan allikevel bli bytte av stoppekran men det får dere beskjed om når det er aktuelt. Gi gjerne beskjed til naboer slik at alle får vite om dette.

24. april kl 15:15 Da kan nr 29 benytte avløpet som normalt fra nå. Denne er ferdigstilt.

24. april kl 11:30 Nå har gravingen etter stoppekraner startet, litt uventet men det er fint at de er i gang. I første omgang starter de utenfor nr 29.

Det blir kun graving i dag, utskifting av selve stoppekranen blir gjort i morgen. Det er en rask jobb og hver rekke kan etterhvert regne med å være uten vann i et par timer midt på dagen. Det vil bli hengt opp en lapp på døren til de berørte dagen i forveien og de stenger ikke vanntilførselen før etter kl 0900 slik at alle kan få gjort unna morgenstellet i tide.

De skal nå sondere terrenget litt og grave ned til et par kraner før vi får en mer detaljert plan for fremdrift.

TIDSPLAN FOR REHAB AVLØPSRØR I NR: 23, 27, 29, 35 OG 37
Mandag 23. april starter arbeidet med rehabilitering av avløpsrør og skifte stoppekraner for husrekkene i Kampheimveien 23, 27, 29, 35 og 37.

Hver enkelt husrekke vil være berørt i ca 36 timer, fra kl 08:00 første dag til kl 16:00 dag to.

• Kampheimveien 23 og 27, fra mandag 23.4 kl 08:00, til tirsdag 24.4 kl 16:00.

• Kampheimveien 29, fra tirsdag 24.4 kl 08:00, til onsdag 25.4 kl 16:00.

• Kampheimveien 35 og 37, fra torsdag 26.4 kl 08:00 til, fredag 27.4 kl 16:00.

Innenfor de 36 timene arbeidet pågår må det ikke skylles ned i toalett, utslagsvask eller lignende. Dusj, vaskemaskin og oppvaskmaskin kan heller ikke benyttes. Det kan eventuelt medføre tilbakeslag av kloakk inn i leilighetene og store ekstra kostnader.

Vannet vil være tilgjengelig, men det må som nevnt ikke skyldes ut avløpsrørene mens arbeidet pågår.

Det vil bli installert mobil toalettkabin utenfor husrekkene mens arbeidet pågår.

Entreprenør er TT-teknikk. De vil ha behov for tilgang til kjellerne under arbeidet. Dette avtales nærmere i løpet av uke 16.

Spørsmål kan rettes til: Truls Leenborg Haugen, e-post: leenborg@online.no eller mobil: 901 01 917.

 

SISTE NYTT OM PIPEREHABILITERINGEN - 2.3.2015
Piperep er godt i gang, og tar omtrent 2 piper om dagen. De informerer med lapper på dørene etter hvert som de jobber seg oppover i borettslaget. På lappene står det litt informasjon om hva som kommer til å gjøres og hvem som er firmaets kontaktperson.


Merk at man ikke kan bruke ildstedene umiddelbart etter rehabilitering. Piperep anbefaler å vente 3 uker med å fyre for å være på den sikre siden.

PIPEREHABILITERING - INFO 4.2.2015
Jf. vedtaket på ekstraordinær generalforsamling i november vil det blir foretatt en totalrehabilitering av samtlige skorsteiner i borettslaget. Styret har nå valgt metode og leverandør, og arbeidet vil snart settes i gang. Mer informasjon kommer i postkassene! 

SKIRENN I OPPSALGRENDA, LØRDAG 7.2.2015
Det tradisjonelle skirennet gikk av stabelen lørdag 7. februar kl. 11, med premieutdeling kl. 13. 
 
2014

EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING 26.11.2014
Det kalles inn til ekstraordinær generalforsamling i Oppsalgrenda borettslag onsdag 26. november kl. 19. Møtet holdes på Oppsal Samfunnshus, innkalling kommer i postkassene.

    

JULEGRANTENNING SØNDAG 30.11.2014
Første søndag i advent kl. 17 blir det tenning av julegran i Rundingen. Velkommen til alle!

DUGNAD 8.10.2014

Det blir høstdugnad onsdag 8. oktober. Styret har hengt opp arbeidslister på postkassestativene og ber alle skrive seg på. Oppgavene må utføres innen utgangen av oktober og behøver ikke nødvendigvis tas på selve dugnaden (f.eks. ved regn). Det blir som vanlig felles samling på tunet 37-41 etter dugnaden!


JUBILEUMSFEST 6.9.2014
I år er det 60 år siden innflytting i husene våre, og dette blir behørlig feiret lørdag 6. september. Det blir aktiviteter for små og store utover dagen og kvelden. Vi trenger frivillige, så ta kontakt med Guri i velferdskomiteen (gurirekve@gmail.com )

hvis du kan bidra!

DUGNAD 8.5.2014

Vårens dugnad blir torsdag 8. mai. Vi oppfordrer alle til å møtes på tunene kl 17 for fordeling av oppgaver. Etter arbeidet blir det samling på tunet ved nr. 37-41, med pølser, kaffe og kaker i regi av velferdskomiteen. Se egne oppslag på postkassestativene for oppgaver og mer informasjon! 

GENERALFORSAMLING 5.5.2014

Årets Generalforsamling ble holdt i Oppsal Arena mandag 5. mai. Protokoll inkludert ny sammensetning av styre og komiteer finner du her.


SKIRENN - MED JOGGESKO - SØNDAG 2.3.2014

Oppsalgrendas tradisjonsrike skirenn går av stabelen søndag 2. mars - men i en utradisjonell variant. Ta på joggesko! Det blir en morsom stafett, gode naboer, premier og kaffe/kaker. Påmelding til leenborg(at)online.no. Første start kl. 12, premieutdeling kl. 17. Mens snøen i år glimrer med sitt fravær var det perfekte forhold under fjorårets skirenn, se bilder her.


STATUS STØYSKJERM 9.2.2014

Vi har purret på Plan- og bygningsetaten vedrørende søknad om støyskjerm. Du kan følge saksgangen her.


RENOVASJONSETATEN HENTER JULETRÆR 6.1.2014
Møt opp når bilen kommer mandag 6.1.2014 og lever juletreet ditt. Bilen stopper i krysset mellom de to angitte gatene.

18.20 - 18.35: Kampheimveien x Oppsaltoppen
18.35 - 18.50: Vilbergveien x Bjartveien
For mer informasjon, se www.renovasjonsetaten.no eller ring 02180.

2013

GLADMELDING 3.12

I dag ble søknad vedrørende støyskjerm mot Hellerudveien sendt til Plan- og bygningsetaten uten naboprotester!

JULEGRANTENNING SØNDAG 1. DESEMBER KL 17.00
Første søndag i advent kl. 17 blir det tenning av julegran i Rundingen. Det blir gløgg, pepperkaker og gang rundt juletreet! Velkommen alle sammen!

 
SKOLESTARTFEST, MANDAG 19. AUGUST KL 17.00
Velferdskomiteen arrangerer årets skolestartfest mandag 19. august på tunet 37/39/41. Om du har barn i skolealder eller ikke, sett av ettermiddagen til en av årets store begivenheter i Grenda! Det serveres pølser og brus, og tryllekunstner DAVIDO  kommer.

VÅRDUGNAD, ONSDAG 15. MAI
Sett av datoen og planlegg gjerne med naboene i husrekka eller på tunet nær deg. Diverse redskaper og utstyr blir å finne i redskapsbodene ved nr 49/51 og nr 31/33. Velferdskomiteen serverer varme pølser + drikke på tunet ved nr 37/39/41 fra kl 18:30.

GENERALFORSAMLING, TIRSDAG 7. MAI
Sett av datoen 7. mai til årets Generalforsamling. Styret vil blant annet legge fram et forslag til nye ordensregler for å gjøre dem mer tidsriktige og i tråd med gjeldene regelverk, inkludert husleieloven. Se også Nytt i Oppsalgrenda.


OPPSALGRENDA SKIRENN, SØNDAG 10.2.2013
Det tradisjonelle skirennet gikk av stabelen søndag 10. februar under gode forhold. Mye moro for liten og stor. Se bilder og inntrykk fra rennet i Aktivitetesoversikten i menyen til venstre, eller KLIKK HER!


2012

JULEGRANTENNING 2.12.2012

Første søndag i advent kl. 17 var det tradisjonen tro tenning av julegran i Rundingen. Det var godt fremmøte, med gang rundt juletreet, gløgg og pepperkaker, og god førjulsstemning til tross for kulda! 

HØSTDUGNAD BLE GJENNOMFØRT MANDAG 15.10.2012
Selv med øsende regn og kun noen få varmegrader var det god stemning under presenning og telt, som var satt opp for anledningen, da årets høstdugnad startet med pølser og brus. Siden trosset mange været og fikk ryddet og kastet mye haveavfall og skrot. Nå kan vinteren komme!


GENERALFORSAMLING AVHOLDT TIRSDAG 15.5.2012, KL 18:00
Generalforsamlingen ble avholdt i Gullsmeden, Oppsal skole, tirsdag 15. mai, kl 18:00. Den nye styresammensetningen sammen med kopi av protokollen finner du i menyen til venstre, under Styre og komiteer.

2011

HOLMENKOLLSTAFETTEN 14.5.2011
Klarte Oppsalgrenda Boidrettslag å forbedre sin egen rekord i Holmenkollstafetten? Svaret finner du HER, (eller i menyen til venstre) 

OPPSALGRENDA SKIRENN, SØNDAG 13.2.2011
Det årlige skirennet i Oppsalgrenda ble arrangert søndag 13. februar. Du kan se glimt fra arrangementet ved å klikke deg inn på menyen til venstre; Aktivitetsoverst/Skirenn 13.2.2011, eller du kan KLIKKE HER! 


NYTT I OPPSALGRENDA - ELEKTRONISK UTGAVE
Gikk du glipp av siste "Nytt i Oppsalgrenda"?

Du finner den her på våre nettsider i menyen til venstre, eller ved å klikke HER !

OPPSALGRENDA I PERSPEKTIV
Klikk på lenken og se Oppsalgrenda fra lufta (Link til Gulesider.no)


2010

HOLMENKOLLSTAFETTEN 8,5.2010
Oppsalgrenda stilte med eget lag i årets vakreste. Se inntrykk fra løpet under menyvalget; "Aktiviteter" til venstre på nettsiden, eller Klikk her; Oppsalgrenda i HK-stafetten

Kampheiemveien på 60-tallet

Legg merke til telefonstolpene på høyre side, og kun noen få biler...

Juli 1962

Utkjøring til Hellerudveien, juli 1962