Fjærland

Vikafjellet

Huldra langs Flåmsbana!

Stalheim

🙂Pinsen 2013 kom sommeren.Vi reiste fra Valdres lørdags morgen.Vi kjørte først til Olden,for å se på Briksdalsbreen.Kjempefint vær,og varmt!🙂Landskapet var nydelig,med grønne jorder,hvite fjell,og store fosser🙂Fra parkeringsplassen i Briksdalen,var det tre kvarter å gå inn til breen.En fin tur i flott natur!Her kan du lese mer om breen: http://no.wikipedia.org/wiki/Briksdalsbreen Etter å ha kjørt en stund,kom vi til Loen,der vi tenkte å overnatte.Siden vi skulle overnatte i bilen,var det bare å finne en plass der det var fint!Valget falt på en plass vi hadde vært før,på ett jorde nede ved vannet.Denne gangen var det flere som hadde funnet denne fine plassen.I Loen var det for mange år siden ett ras som tok mange menneskeliv..Vi ruslet litt rundt der dette hadde skjedd.Her kan du lese mer om tragedien: http://no.wikipedia.org/wiki/Rasulykken_i_Loen_i_1936 Dagen etter kjørte vi over Gaularfjell,og tok ferge over til Vik,så over Vikafjellet,så til Voss.Fra Voss gikk det en sidevei som måtte utforskes..😲4 mil innover stoppet veien,og der overnatta vi,Mjølfjell het det der.Dagen etter var været litt mer overskya,men fint lell🙂Turen gikk da videre til Flåm,der vi tok Flåmsbana opp til Myrdal.En flott opplevelse🙂Så gikk turen til Aurland .Vi kjørte til Stalheim hotell,og kjørte Stalheimskleiva ned..😮Bratt ja..men flott🙂Så gikk turen hjem,der det snart ble regn og flom.....🤔En flott pinse!🙂

Skriv en kommentar: (Klikk her)

123hjemmeside.no
Antall tegn tilbake: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

15.01 | 18:43

Hei... her var det veldig mye vakkert å se... mange takk!! Mvh Anne Kristine Engen

...
07.06 | 22:23

så bra da! Ja du kan bare bruke av bildene mine når du måtte ønske.Bare hyggelig det!

07.06 | 22:20

Åh, er det deg! Så hyggelig! Bagn Bygdesamling skal ha sommerutstilling med tema HFFMF. Tenkte å ha med et foto av fossen, men hadde ingen selv.

...
07.06 | 22:14

Hei! Så koselig at du vil bruke bildene mine! Bare bruk alt du vil.Om du må ha med hele navnet,så er det Monica Muldbakken.Men du trenger ikke ha med det altså