Lesebok for 1. klasse til salgs

Lesebok a og lesebok b

Lesebok a og Lesebok b er et godt verktøy for den første leseopplæringen. Mange lærere har gitt oss tilbakemeldinger som bekrefter dette.

Vi innfører bokstavene systematisk og har fonologisk lesemetode som grunnleggende prinsipp.
Vi tar i tillegg i bruk

ordbilder, av hensyn til innholdet i tekstene. Ordbildene står i ramme og er ment å brukes til helordslesing.

Prinsippet om repetert lesing er gjennomgående i tekstene.

Illustrasjonene utfyller tekstene og hjelper elevene til å forstå innholdet i det de leser. Illustrasjonene understøtter på den måten  begrepslæringen.

Fortellinger som går over 4 sider,
appellerer til å lese videre, finne ut "hvordan det går".   


 Hver side har tekster på 3 ulike nivå. Del 1 og 2 inneholder kun de bokstavene elevene har lært. Elever som ikke kunne lese før skolestart, vil få mye lesetrening ved å lese nivå 1 og 2 eller bare den ene av disse. Tekst 3 har alle bokstavene i bruk og er tenkt for de som allerede kan lese. Vi håper bøkene kan bidra til at det blir enkelt å differensiere leseopplæringen og enkelt å lære å lese!

Det er 4 sider tekst pr. bokstav som innføres. Dette er nok stoff til at elevene kan ha 1 side i lekse til hver dag i uka.  Mengde og vanskegrad kan tilpasses den enkelte elev. Tanken er at lærer skal slippe å lete etter stoff i andre bøker. Og kanskje enda viktigere: Elevene slipper løsbladsystem!

Lesebok a starter med 4 sider  "myldrebilder" i forhold til bokstavene s-i-l-o. Fra og med bokstaven r har vi bygget opp enkle tekster på 3 ulike nivå. Tekstene er bygget opp med en jevn progresjon, både i forhold til vanskegrad og antall ord på hver side.
Lesebok b er fortsettelse av lesebok a og passer derfor best for elever som har lært en del bokstaver.

Åshild Førland har laget alle illustrasjonene i lesebøkene.

Utvalgte sider

Her kan du se eksempel på hvordan ei side i lesebok b ser ut. Alle sidene har samme inndeling.
Hver bokstav har en sammenhengende fortelling på de 4 sidene. Vi tror dette inspirerer elevene til å lese mer, til å finne ut hvordan det går.

Noen sider er merket med *. Dette betyr at det kommer 4 sider uten innføring av ny bokstav. Elevene repeterer det de allerede har lært.

Lesebok a innfører bokstavene i denne rekkefølgen: s i l o r e m a n u å f ø b.
Lesebok b innfører bokstavene i denne rekkefølgen: v t g j y h k d p æ 
Begge lesebøkene har 68 sider og alle illustrasjonene er i farger.


Dette er en av de siste sidene i lesebok b.

Skriv en kommentar: (Klikk her)

123hjemmeside.no
Antall tegn tilbake: 160
OK Sender...
Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

13.02 | 16:37

...
24.08 | 21:16
Mer om lesebøkene har mottatt 4
24.08 | 21:16
Vår forside har mottatt 4
24.08 | 21:15
Lesebok a og b har mottatt 9
Du liker denne siden