IMPORT AV US TRUCK's, biler , pickup's

Velkommen til hjemmesiden vår

Jeg har alltid hatt interesse for amerikanske biler og lastebiler og har vært involvert i import eller registrering av ca 70 enheter. De fleste til Norge, noen til Sverige. Det har vært mange morsomme turer til USA og det er artig å se igjen kjøretøyer i Norge.

 

For tiden er jeg opptat med annen jobb og har ikke verksted i sentrale strøk, derfor er importvirksomheten fortiden lagt på is.

Butikken på Hanestad i Østerdalen er stengt da det ble for usentralt og tungvint å drive der med skruing og salg.

Delesalg er avsluttet da de fleste kjøper på nett nå for tiden og vi klarer ikke å konkurere med dette. 

 

Bilimport: i 2018 importerte jeg bare 3 biler. I 2019 er det ikke noe import enda. Vi får se om det blir litt import/salg senere hvis jeg f.eks får et verksted i mer sentrale strøk.

 Se på denne nettsiden biler som er importert gjennom årene.

 

 

Mvh

Øystein Korsgård

 

Godkjenning

 Registrering av USA truck's, pickup's og van's i Norge kan være vanskelig.jeg har bistått med å registrere mange biler i Norge. Det er noe jeg har gjort både med biler jeg importerer selv og med biler andre har importert. Ta kontakt for priser og muligheter. 

 IMPORT AV AMERIKANSKE LASTEBILER , Pickups ,Vans, biler fra USA:
 
Jeg har importert endel amerikanske pickups , lastebiler og andre kjøretøyer og deler siden 90 tallet og har erfaring med å importere og registrere veteranlastebiler og nyere biler  i Norge .Bla. har jeg registrert en 2005 model Kenworth som har vært i daglig bruk. 

www.transportmagasinet/article686405.

Skal du ha nyere lastebil må du regne med endel utgifter på registrering , det kreves test / registreringspirer fra USA/EU. Det kan koster noen tusen euro , avhengig av biltype og årsmodel. Det er nå mulig å få registrert de fleste kjøretøyer inkl. hengere fra usa men de bør være i original tilstand og mest mulig etter eu krav selvsagt,.Vi må vurdere i hvert enkelt tilfelle om vi kan påta oss import og registrering av det aktuelle kjøretøy.

Skal man ha hobbybil/gårdsbil o.l. kan man kjøpe veteran ( minst 30 år gammel ) , da slipper man kravene til EU-papirer og registreringskostnadene er mye lavere.  
 
 
  
 TLF 952 39 333
E-Mail:
o.k@online.no 


Forøvrig har jeg god erfaring med amerikansk lastebil da jeg i endel år kjørte daglig transport i Norge, Sverige, Finland og Danmark med en 89 modell kenworth K100E Aerodyne . Det er en solid, god bil med lavt dieselforbruk. Den har hittil rullet nærmere 4 mill. Km med lite problemer.

Viktig besøk

 
             9.1. 2014 hadde jeg besøk av Bård Hoksrud og Tor Andre Johnsen fra regjering / storting, forklarte de problemene med å registrere tyngre biler fra USA, de forsto problemet og vil se på om de kan gjøre noe.

 I 2015 var samferdselsministeren innom og da ble det en prat angående registrering av USA truck's med han også.
         

 

import av store trucks

   VELKOMMEN TIL ALLE SOM LIKER 
  US-TRUCKS  !!!!!!!!!!!!!

   Jeg heter Øystein Korsgård og har siden 1996 importert pickup'er og lastebiler fra USA.
   Jeg påtar meg å importere biler på bestilling , men har også iblandt noen biler ''på gang'' , som selges når de kommer til Norge eller etter at de er kommet. Det har vært både pickups og store trucks. Bildet viser min første Kenworth , importert i 1999.
  TIL SALGS NÅ:  Se siden trucks for sale.
   TRUCKS :
   Jeg importerte min første Kenworth i 1999, hadde tenkt å bruke'n sjøl, men den ble solgt etter kort tid. Men jeg hadde fortsatt stor tro på at Kenworth ville fungere bra i Norge-Sverige kjøring som jeg driver med , så jeg dro over å kjøpte en til , og den har jeg beholdt , og kjørt med nå i 3-4 år uten noen dyre reparasjoner.. ca 120 000km i året..Selv om bilen er en 89 modell med antagelig minst 3 mill. km bak seg , fungerer den veldig bra og jeg har alltid kommet meg hjem fra hver tur. Noe småfiksing har det jo vært etter veien , men disse bilene er veldig enkle å reparere , så som regel kan man fikse litt og holde bilen i gang til man får tak i deler..
  Selv om jeg vil beholde denne bilen selv så lenge har jeg hjulpet andre med import av biler og deler og kan tenke meg å gjøre mere av det..
  Har bra kontakter i USA når det gjelder å skaffe både biler og deler. Spesielt  gjelder dette Kenworth og Peterbilt ..

Så om du vil ha en US-truck som bruksbil eller hobby , kan jeg sørge for import , og deler senere.  For 250-300 000kr kan du få deg en grei brukt bil ....FOR RUNDT 8-900 000 EN HELT NY FIN BIL ......
HVOR MYE KOSTER DET ??????
Ser du på nettet en bil i USA du vil ha så må du regne med at den koster ca 100 000kr pluss prisen i USA og pluss moms på alt , når den står ferdig klar til reg. Dette inkluderer at jeg drar over og ser over og kjøper bil , frakt til havna , frakt til Norge ,klargjøring som f.eks å sette i skriver, vising, ol  . Evt. påkost i USA og ekstra deler kommer i tilegg. Man bør finne en bil på østsiden eller i midten av USA. Fra vestsida blir det dyr frakt... 



 
 

 

KW DUMP TRUCK

Ny dumperbil som denne:
Teknisk totalvekt 36Tonn.
Egenvekt 12 Tonn, lovlig totalvekt på Norsk vei 32 tonn. Lasteevne ca 20 tonn. 

 

DUMPTRUCK

Har i 2008 importert denne fine Kenworth dumperbilen .